Laboratoria Przyszłości na lekcji geografii

Uczniowie Niepublicznego Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Sołonce  na lekcji geografii utrwalali wiadomości dotyczące struktury płci i wieku społeczeństw. Na podstawie zdobytej wiedzy i podręcznika  mieli stworzyć umowny model piramidy wieku i płci społeczeństwa, które ma optymistyczne perspektywy rozwoju,  a w którym chcieliby żyć. Za pomocą długopisów 3D, zakupionych w ramach rządowego programu Laboratoria Przyszłości, skonstruowali graficzną strukturę ludności społeczeństwa młodego, progresywnego. Według uczniów progresywna piramida wieku i płci daje szansę na optymistyczną przyszłość Polski i Europy. Wskazali zalety społeczeństwa młodego:

– większa liczba ludzi młodych niż starych;

– duża liczba ludzi w wieku produkcyjnym to korzyść dla gospodarki państwa;

– rozbudowa infrastruktury – budowa szkół, żłobków dla rodzących się dzieci;

– zmniejszenie wydatków państwowych na świadczenia emerytalne z powodu małej liczby osób    starszych.

Działanie w praktyce pobudziły wyobraźnię i kreatywność uczniów.

#Laboratoria Przyszłości