Zdalna opieka nad dziećmi w żłobku RADOSNE SŁONECZKO.

 
Zdalna opieka nad dziećmi w żłobku RADOSNE SŁONECZKO.
27.04-30.04 
Zabawa logopedyczna i dźwiękonaśladowcza
Potrzebujemy: jakąkolwiek kasze lub ryż, słomkę, wydrukowane lub narysowane zwierzątko, pojemnik lub miskę
Dziecko dmucha przez słomkę do pojemnika z kaszą, w której ukryty jest wydrukowany obrazek zwierzątka i naśladuje jego odgłos
Wierszyk- masażyk
Pisze pani na maszynie A, B, C, D… postawiła przecinek (robimy znak na karku), wyjrzała przez okienko (rozglądamy się z gestem dłoni nad oczami) i zobaczyła takie rzeczy: ulicą płynie rzeczka (robimy falę dłonią na plecach), z nieba kapie deszczyk (delikatnie stukamy opuszkami palców plecy dziecka), grzeje mocno słonko (dynamicznymi okrążeniami dłoni nagrzewamy plecy),a w tle widać tęczę (ruch dłoni po skosie). Pani się bardzo zdziwiła (robimy zdziwioną minę z odgłosem), po czym dalej pisała: E, F, G, H…postawiła przecinek, wyjrzała przez okienko i zobaczyła takie dziwy: pani biegnie na szpileczkach (delikatnie wbijamy paluszki w plecy), za nią pędzi mała mróweczka (malutkie i delikatne ruchy jednym palcem), na to wychodzi ciężki słoń (ugniatamy plecy pięściami), a za nim pędzi w galopie koń (dynamicznie przesuwamy pięści po plecach). Pani się bardzo zdziwiła (dziwimy się). Chciała pisać dalej , ale spać jej się zachciało, więc tylko sobie ziewnęła (szeroko ziewamy) i kropeczkę postawiła (stawiamy kropkę na plecach).
Miny
Z kartki papieru wycinamy 4 jednakowe kółka. Kółka będą głowami, więc na każdym rysujemy inną minę : wyciągnięty język na dół, wyciągnięty język do góry, oblizywanie, śmieszna mina, smutna minka, itd… Prosimy dziecko, żeby wylosowało jedno z kółek i samo zaprezentowało co na nim jest, przy pomocy swojej buzi.
 
 
Zabawa ruchowo- naśladowcza „Koła” – dzieci ilustrują ruchem treść rymowanki:„Koła małe, koła duże, rączki w bok i rączki w górze,
Tak się drzewa kołysały, a tak prosto dzieci stały.”
 
 
„Nitką malowane” – zabawa plastyczna
Na połowie złożonej kartki formatu A4 dziecko z pomocą rodzica, umieszcza kawałek włóczki zamoczonej w farbie. Ważne, aby fragment włóczki wystawał poza krawędź kartki. Następnie „zamyka” kartkę (przykrywa włóczkę drugą połową kartki) i mocno dociska do siebie obie jej części. Zadaniem dziecka jest energicznie wyciągnąć nitkę. Czynność można powtórzyć kilka razy na tej samej kartce – zmieniając kolory farby i tworząc w ten sposób barwną kompozycję.
Tor przeszkód
Wiążemy sznurek lub włóczkę na różnych wysokościach krzeseł ustawionych na wprost siebie, dziecko może się przeczołgać pod linkami. W następnej kolejności ustawiamy 5 pustych butelek plastikowych lub maskotek na dywanie. Zadanie polega na przebiegnięciu slalomem trasy. Na kolejnym odcinku bawimy się w rzucanie do celu (dziecko staje na specjalnie wyznaczonym miejscu, próbuje wrzucić balon lub piłkę do postawionej przed nim miski lub pudełka).
 
 
Praca plastyczna” Gniotek”
Potrzebujemy:
Balon, butelkę 500 ml, mąką ziemniaczaną lub ryż, lejek oraz marker.
 
 
Na początku wsypujemy mąkę do wysokości 1/2 lub 3/4 butelki w zależności od wielkości balona. Najlepiej robić to przez lejek. Następnie dmuchamy balon, skręcamy go i zakładamy na butelkę. Teraz wystarczy butelkę obrócić w taki sposób, aby mąka przesypała się do nadmuchanego balona. Wypełniony mąką balon ściągamy z butelki, spuszczamy powoli powietrze związujemy go i zabieramy się za dekorowanie. Na czubku głowy Gniotka, rysujemy markerem włosy, a potem buzię. Zabawka gotowa! J
 
 
Piasek księżycowy
2 szklanki mąki pszennej
1/4 szklanki oliwki dla dzieci lub zwykłego oleju
Opcjonalnie: barwniki spożywcze w proszku lub żelu lub domowe barwniki wykonane z soku z buraków, łupin cebuli, kurkumy
Wszystko razem mieszamy tak ok. 10 minut. Po tym czasie piasek jest gotowy do zabawy.
Możemy wykorzystać do zabawy wszelkiego rodzaju foremki do ciast, zabawki do piaskownicy, samochody, figurki zwierzątek etc.
 
 
Magiczne pudełko
W pudełku wycinamy niewielka dziurę lub dwie, tak by dziecko swobodnie mogło włożyć do środka ręce. Pokazujemy dziecku kilka jego zabawek, następnie chowamy je w pudełku i prosimy by za pomocą dotyku rozpoznał, co to jest. Starszym dzieciom wprowadźmy utrudnienie – nie pokazujmy, co chowamy do środka.
 
 
W związku z tym, iż wszyscy musimy mnóstwo czasu spędzić w domu kilka propozycji na zajecie maluszków kiedy trzeba popracować.
Najważniejsze to zachować bezpieczeństwo i dobrą organizację. Do zabaw brudnych rozkładamy na podłodze stary ręcznik lub koc. Można go potem oprać lub wytrzepać.
Polecam masę solną:
1 szkl. mąki pszennej
0.5 szklanki soli
1 łyżka oleju
trochę wody- tyle aby ciasto było plastyczne
Dodatkowe atrybuty do zabawy foremki do ciasta, noże do masła lub plastikowe bezpiecznie zakończone deska do krojenia, ew figurki do zabawy ok 30 min ciszy a w razie trudności można olepić wałek który dziecko może pokroić lub owoce warzywa wyobraźnia podpowie.
Drugi pomysł zabawa z wodą:
Można na podłodze ( zasady bezpieczeństwa) lub w wannie ( nigdy dziecko nie zostaje samo!), dziecko będzie do przebrania ale melie będą wysłane:
Miska z wodą lub duży garnek:
do tego przeszukujemy szafki i wyjmujemy:
pojemniki po jogurtach,
-butelki plastikowe z dużym otworem,
-kubki plastikowe,
-łyżki wazowe ,
– sitka i lejki.
w kolejnym etapie zabawy, aby ją wydłużyć do wody można dodać płynu do kąpieli i zrobić piankę.
Dodatkowo kilka linków z inspiracjami dostępnymi w internecie
https://mojedziecikreatywnie.pl/2016/01/zabawy-dla-2-3-latka/
Piosenki i zabawy ruchowe dla dzieci youtube – można razem z dzieckiem potańczyć i pośpiewać lub wykonać atrybuty do poszczególnych zabaw- piosenek, dzieci chętnie będą z nich korzystać bez pomocy dorosłego, jeśli pojawią się trudności w samodzielnym wymyśleniu do czego wykorzystać przedmiot można zrobić demonstrację, ale rzadko jest potrzebna.
Życzę udanego dnia i miłej zabawy.
 
ŹRÓDŁO: https://zlobki.waw.pl/nasze-placowki/zlobki/mokotow/nr-21-ul-jaroslawa-dabrowskiego-96/zabawy-dla-dzieci-12-36-miesiecy/