Uczniowie Niepublicznego Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Sołonce na lekcji geografii utrwalali wiadomości dotyczące struktury płci i wieku społeczeństw. Na podstawie zdobytej wiedzy i podręcznika mieli stworzyć umowny model piramidy wieku i płci społeczeństwa, które ma optymistyczne perspektywy rozwoju, a w którym chcieliby żyć. Za pomocą długopisów 3D, zakupionych w ramach rządowego programu Laboratoria Przyszłości, skonstruowali graficzną strukturę ludności społeczeństwa młodego, progresywnego. Według uczniów progresywna piramida wieku i płci daje szansę na optymistyczną przyszłość Polski i Europy. Wskazali zalety społeczeństwa młodego:
– większa liczba ludzi młodych niż starych;
– duża liczba ludzi w wieku produkcyjnym to korzyść dla gospodarki państwa;
– rozbudowa infrastruktury – budowa szkół, żłobków dla rodzących się dzieci;
– zmniejszenie wydatków państwowych na świadczenia emerytalne z powodu małej liczby osób starszych.
Działanie w praktyce pobudziły wyobraźnię i kreatywność uczniów.
#Laboratoria Przyszłości