PLACÓWKA WSPARCIA DZIENNEGO ZDALNIE

PLACÓWKA ZDALNIE 16.03 – 20.03 

Pierwsza pomoc

 

FILM EDUKACYJNY – pierwsza pomoc

https://www.youtube.com/watch?v=5i6ngsLmULo

https://www.youtube.com/watch?v=YZOw6JvT5Ug

KOLOROWANKI

Pierwsza pomoc

POMYSŁ 🙂

Powtórzcie sobie telefony alarmowe. Jeśli macie apteczkę pierwszej pomocy w domu lub u rodziców w aucie sprawdźcie jak jest wyposażona do czego możecie wykorzystać znajdujące się w nim rzeczy. Jeśli w domu nie posiadasz apteczki proszę sprawdzić w internecie wyposażenie apteczki i do czego możecie wykorzystać znajdujące się tam rzeczy. 

AKTYWNOŚĆ FIZYCZNA 

Przykładowe ćwiczenia dla najmłodszych to:

  • skłony
  • skłony z wyciągnięciem ręki do przeciwległej stopy
  • przysiady
  • pajacyki
  • krążenia kostek, bioder, nadgarstków
  • skręty tułowia
  • krążenia ramion
  • swobodny bieg w miejscu
  • brzuszki 

Zabawy w domu:

  • samolot (dziecko kręci się wokół rodzica z rozłożonymi rękami, reagując na komendy np. skręt w prawo, lewo czyli obraca się w danym kierunku, start czyli podskok, lądowanie czyli kucnięcie)
  • zabawy z piłką (położenie się na piłce, turlanie jej, podrzucanie z rodzicem)

 

Ćwiczenia dla młodzieży i rodziców:

TRENING ZASADNICZY 🙂

 

 

 

PO CO NAM MATEMATYKA ?

Matematyka jest podstawą logicznego myślenia, rozsądnego planowania i analizowania. Rozwija wyobraźnię, porządkuje i usprawnia myślenia. Wpływa na nasze widzenie świata, pozwala dostrzec wzory i schematy tam, gdzie pozornie są ukryte – w muzyce, sztuce, przyrodzie.

https://slideplayer.pl/slide/16675327/

 

Dlaczego lubimy słodycze?

Słodycze sprawiają, że czujemy się dobrze, gdyż podnoszą w mózgu poziom serotoniny, związku poprawiającego nastrój. Jednak nie można dawać się temu zwieść, gdyż nadmiar słodyczy może mieć szkodliwy wpływ na wiele organów, np. na naczynia krwionośne.

Co zrobić, aby ograniczyć jedzenie słodyczy? Czym można je ...

 

https://www.youtube.com/watch?v=d3vrOssGVvI

Jak zwierzęta przystosowują się do środowiska? Świat roślin i zwierząt.

Warunki życia występujące w środowisku wodnym znacząco różnią się od tych występujących w środowisku lądowym. Zwierzęta, aby przetrwać, muszą w odpowiedni sposób dostosować się do swojego środowiska życia i warunków w nim panujących.

Środowiskiem wodnym nazywa się zbiornik wodny, w którym dane organizmy żyją. Niezbędnym dla zwierząt wodnych czynnikiem jest obecność tlenu, bez którego nie mogłyby się obyć. Dlatego też tylko niektóre z nich oddychają płucami, natomiast większość posiada skrzela, które umożliwiają oddychanie tlenem, który rozpuszczony jest w wodzie. Spora część zwierząt wodnych zmuszona jest poruszać się w wodzie w przeróżnych kierunkach, poszukując pożywienia, czy też uciekając przed drapieżnikami. Pomocne są przy tym różnego rodzaju błony pławne, czy po prostu płetwy. Z kolei inne zwierzęta mogą przytwierdzić się na stałe do jakichś podwodnych obiektów, a żywić tym, co przepłynie tuż obok nich. Zwykle mają wtedy barwę ciała zlewającą się z otoczeniem.

Tymczasem ląd jest zupełnie innym środowiskiem niż woda, dlatego żeby móc go zamieszkać, zwierzęta musiały wykształcić sobie drogą ewolucji zupełnie nowy sposób na oddychanie, słyszenie oraz przemieszczanie się. Ale kiedy udała się taka poważna przebudowa, zwierzęta mogły już opanować również lądy. Wszystkie zwierzęta lądowe oddychają za pomocą płuc. Aby móc swobodnie przemieszczać się zdecydowana większość posiada palczaste kończyny, umożliwiające unoszenie ciała nad podłożem. Dzięki temu mogą uciec drapieżnikowi, znaleźć pożywienie czy schronienie. Na lądzie bardzo istotne są również dobrze wykształcone zmysły, szczególnie słuch i wzrok, rejestrujące bodźce, dzięki którym zwierzę zyskuje dokładne wyobrażenie o otaczającym je świecie.


Środowisko wodne - największe środowisko życia - Przystosowania ...

 

Różnorodność zwierząt - Epodreczniki.pl

 

Świat zwierząt i roślin w Polsce - ppt video online pobierz