Witajcie ! Wysyłamy kolejną propozycję zajęć, w pliku tym na samym początku znajdują się również zabawy dla chętnych.
Znajdziecie tu specjalną zabawę z cieczą „nieniutonowską”.
Pozdrawiam oraz życzę miłej zabawy 🙂 
 
DLA CHĘTNYCH
Zabawa ruchowa przy muzyce:
(taniec połamaniec)
 
Ćwiczenia ruchowe:

Praca plastyczna:

 „Białe sylwetki” Narysuj i wytnij z papieru dowolne szablony (kwiaty, figury, postacie itp.), krawędzie szablonu obrysuj kredkami pastelami, mogą być cienie do powiek (takie kredki które dadzą się rozmazać palcem). Tak przygotowany szablon przyłóż do kartki i trzymaj nieruchomo następnie rozetrzyj palcem od krawędzi szablonu na zewnątrz. Po ściągnięciu szablonu otrzymasz białą sylwetkę bez konturu. Dorysuj kredkami szczegóły bez pociągnięcia konturów. Surowce: blok, ołówek, nożyczki, cienie do powiek lub kredki pastele.

Bajki do słuchania – Leśnie opowieści (dziecko może się położyć i słuchać bajki)

https://www.youtube.com/watch?v=cs706BU_7wU

PROPOZYCJE ZAJĘĆ:

  • „Wesołe kurczaczki” – zabawa ruchowa z ćwiczeniami ortofonicznymi. Dziecko swobodnie porusza się po pokoju, naśladując kurczaczka. Na hasło: Kurczak uczy się latać! – dziecko zatrzymuje się, wykonuje głęboki wdech nosem i podnosi wyprostowane ramiona do linii barków. Przy wydechu porusza ramionami, naśladując ruch ptasich skrzydeł. Na hasło: Kurczak się wita! – dziecko woła: pi, pi, pi. Na hasło: Kurczak je! – „kurczak” biega po pokoju, dziobem wybiera ziarenka i popija wodą.

 

  • „Święta tuż, tuż” – rozmowa na temat zbliżających się świąt wielkanocnych i związanych z nimi zwyczajów.

Propozycje pytań:

Jak nazywają się nadchodzące święta?

Jakie zwyczaje związane są ze świętami wielkanocnymi?

W jaki sposób my obchodzimy święta Wielkanoce?

  • „Pocztówkowe układanki” – układanie w całość pociętych pocztówek wielkanocnych, doskonalenie umiejętności analizy i syntezy wzrokowej. (pocztówkę można wydrukować bądź samemu narysować – na końcu dokumentu znajduje się przykładowa pocztówka do druku)

Jedną pocztówkę zostawiamy całą, a drugą tniemy na kilka kawałków.

Gdy pocztówki są już przygotowane należy tą pociętą poukładać wg wzoru.

Kolejnym etapem jest układanie pocztówki bez wzoru wg instrukcji innej osoby np. na dole kurczaczek, a obok niego dwie pisanki. Po ułożeniu pocztówki w całość, zamieniamy się rolami, czyli teraz dziecko podaje nam instrukcje a my układamy.

 

  • „Świąteczne przygotowania” – rozmowa kierowana, na temat przygotowań związanych z Wielkanocą, dostrzeganie następstw w historyjce obrazkowej.

Dziecko układa historyjkę obrazkową o przygotowywaniu ciasta w odpowiedniej kolejności a następnie ją opowiada. (historyjkę najlepiej jest wyciąć)

  • „Pisanki” – nauka piosenki, rozwijanie poczucia rytmu i pamięci muzycznej.

Najpierw piosenkę odsłuchujemy, później uczymy się tekstu (jak wierszyka, ale nie cały na raz), a następnie próbujemy śpiewać razem z nagraniem.

Link do utworu:

https://www.youtube.com/watch?v=OTPObfVuHCY

Tekst piosenki:

1.Pisanki, pisanki, jajka malowane, nie ma Wielkanocy bez barwnych pisanek. Pisanki, pisanki, jajka kolorowe, na nich malowane bajki pisankowe.

2. Na jednej kogucik, a na drugiej słońce, śmieją się na trzeciej laleczki tańczące. Na czwartej kwiatuszki, a na piątej gwiazdki. Na każdej pisance piękne opowiastki.

  • „Królicze skoki” – zabawa ruchowa.

Ustawiamy na podłodze w odstępach np. maskotki, poduszki małe, coś małego i miękkiego. A Następnie ustalamy miejsce startu i mety. Dziecko staje na miejscu startu i przeskakuje ułożone maskotki, bądź inne rzeczy, najpierw obunóż, następnie raz na prawej a raz na lewej nodze.

Dla chętnych:

Proponuję ciekawą zabawę z cieczą  nieniutonowską (potrzebne materiały do wykonania cieczy – mąka ziemniaczana, woda, miska, łyżka) oto link do filmiku instruktarzowego:

https://www.youtube.com/watch?v=jH5sVjGXjYQ