Wszystkie wpisy, których autorem jest bwanat

Dzień Chłopaka

W dniu dzisiejszym obchodziliśmy w naszym żłobku ” Radosne Słoneczko ” Dzień Chłopaka . Z tej okazji przenieśliśmy się na chwilę w świat bajek było duży zabawy i uśmiechu na twarzyczkach naszych dzieciaków. Chłopcy życzymy Wam abyście wyrośli na silnych, odważnych i mądrych mężczyzn.

Dzień Dziecka

Wszystkim Dzieciom Życzymy, żeby jak najdłużej mogły być poprostu dziećmi w swoim małym wielkim magicznym świecie. I żeby nigdy nie przestawały marzyć. Bo nigdy nie wiadomo, jak wielki tkwi w nich potencjał.

Zdalna opieka w żłobku RADOSNE SŁONECZKO

O4.05.-05.05

DROGIE DZIECI i RODZICE,
Już niedługo spotkamy się w naszym żłobku, przygotowujemy się na przyjęcie Was. Musimy jednak bardzo uważać, bo koronawirus jeszcze nie minął, ale na pewno będziemy miło spędzać razem czas. 
Widzimy się już niedługo, od 6.05, zgodnie z rozporządzeniami w Polsce – będziemy mogli się spotkać. Wszystko ustalimy z Waszymi Rodzicami, a tymczasem w domku – spróbujcie wykonać jeszcze kilka zabaw!
 
Pozdrawiamy, nauczycielki – opiekunki Żłobka RADOSNE SŁONECZKO w Sołonce, realizowanego w ramach projektu „Pierwszy żłobek w Lubeni”.
 

1. ZABAWA W MALOWANIE NA MLEKU:

https://www.youtube.com/watch?v=T-Oa-uHP_t0
 
2. ZABAWY Z KOCYKIEM:
NALEŚNIK – rodzic zawija dziecko w kocyk, delikatnie turla je po podłodze
KÓŁKA ZYGZAKI – rodzic prosi dziecko by usiadło(położyło) się na kocyku. Chwyta za koc i ciągnie delikatnie po podłodze, wykonując zygzaki, koła, slalom pomiędzy rozstawionymi krzesłami itp.
HAMAK – dziecko kładzie się na kocu a rodzice chwytają za rogi i delikatnie bujają maluszka

 

3. ZABAWA W NAŚLADOWANIE ZWIERZĄT:
Rodzic przygotowuje zwierzątka (zabawki lub karty z sylwetkami) i zaprasza dziecko do zabawy w naśladowanie:
KACZKA – wypnij kuperek i idź jak kaczka
KOT – przeciągnij się jak kot, jak kot pije mleko z miseczki
KOŃ – galopuj jak koń
ŻABA – skacz jak żaba
ŻYRAFA – wyciągnij szyję jak żyrafa
PTAK – leć jak ptak
WĄŻ – pełzaj jak wąż na brzuchu itp.
W trakcie zabawy dziecko również naśladuje odgłosy. Operując tonem głosu i gestami możemy przedstawić wielkość zwierząt np. mały kotek miauczy cichutko, duży kot miauczy głośno itp.
 
ŹRÓDŁO:

Zdalna opieka nad dziećmi – podopiecznymi Żłobka RADOSNE SŁONECZKO

08-10.04.2020

Drogie Dzieci i Rodzice, mimo, że naszych Maluszków w żłobku stacjonarnym nie ma, czas w naszej placówce dofinansowanej ze środków Unii Europejskiej, w ramach programu RPO PODKARPACKIE na lata 2014 – 2020 – wykorzystywany jest bardzo pracowicie. 

Drogie dzieci,

W końcówce 1-wszego tygodnia kwietnia skupimy się na ptakach. Poznacie różne ptaszki, ich wygląd, odgłosy jakie wydają. Dowiecie się czym różnią się od innych zwierząt. Posłuchamy i zabawimy się w rytm piosenki „Kle kle boćku”. Radzem z rodzicami będziemy wypatrywać ptaszków na niebie. 

Wasze panie nauczycielki- opiekunki: Basia, Ania i Agata oraz pani Kasia (pomoc nauczycieli) życzą dobrej zabawy! 

  1. Posłuchajcie wiersza: https://www.youtube.com/watch?v=sEN2qcFi1Zc
  2. Jak poznać kto ptak, a kto nie ptak? Po czym można poznać ptaki? (wskazywanie podobieństw między ptakami, wyszukiwanie wspólnych cech[pióra, dziób, dwie nogi, skrzydła)
  3. zabawa muzyczno- ruchowa „Ptaszki latają”

https://www.youtube.com/watch?v=zn2ihUfMV_M

  1. Piosenka Kle, Kle boćku – https://www.youtube.com/watch?v=MXOs1LGO1JM
  2. Dziecko – mały ptaszek- ptak wykonuje ćwiczenia wg wskazówek rodzica np. ptaszek lata, ptaszek idzie spać, ptaszek siedzi, ptaszek macha skrzydełkami itd.

Zdalne nauczanie w żłobku „Radosne Słoneczko”

BAJKA LOGOPEDYCZNA

 

         W ciemnym, wąskim korytarzu pod ziemią mieszkał krecik – Teofil. Bardzo lubił swój domek, ale czasami było mu smutno (robimy smutną minę, wargi układamy w podkówkę), ponieważ był samotny. Pewnego dnia krecik postanowił wyjść ze swojego mieszkania na powierzchnię ziemi (zwijamy język w rurkę i powoli wysuwamy). Teofil wystawił głowę i rozglądał się ciekawie dookoła (otwieramy buzię i dotykamy językiem raz prawego kącika, raz lewego, podnosimy do górnej wargi, potem do dolnej). Krecik był zachwycony, podziwiał zielone drzewa, błękitne niebo, różnokolorowe kwiatki oraz żółte słońce (wymawiamy samogłoski w radosnej intonacji, naśladując zachwyt krecika: ooooo, aaaaaa, eeeeee, uuuuuuu, iiiiiiiii, yyyyyyy).

Teofil postanowił wyruszyć na krótki spacer (otwieramy szeroko usta i dotykamy językiem zębów, raz górnych, raz dolnych). Idąc drogą spotkał małą myszkę.

  • Dokąd idziesz kreciku? – zapytała myszka Zosia.
  • Bardzo chciałem zobaczyć świat, który jest na powierzchni ziemi. Mój domek jest ciemny i smutny, a tutaj jest tak pięknie – odparł Teofil.
  • Więc choć dalej kreciku, pokażę ci jeszcze inne ciekawe rzeczy – zaproponowała Zosia.
  • Dobrze – powiedział Teofil i poszli dalej w stronę lasu.  

Kiedy tak wędrowali, usłyszeli nad głowami głośne hukanie (naśladujemy odgłos sowy uhuuuu, uhhuuuu). To stara sowa Krysia przebudziła się, kiedy usłyszała rozmowy krecika i myszki.

  • Lepiej się nie oddalajcie, bo możecie się zgubić – powiedziała mądra sowa. Jesteście jeszcze małymi zwierzątkami, nie powinniście oddalać się sami od swoich domów, to może być niebezpieczne.
  • Nie zgubimy się – powiedziała myszka i poszła z krecikiem dalej.

Doszli do lasu. Szli coraz dalej i dalej, ciekawie rozglądając się dookoła (wysuwamy język z buzi i kręcimy dookoła raz w jedną, raz w drugą stronę). Interesowało ich wszystko, co tam się znajdowało. Najbardziej ucieszył ich widok rosnących grzybków, które postanowili pozbierać i zjeść na kolację (otwieramy szeroko buzię i czubkiem języka próbujemy narysować grzybka na podniebieniu). Szli coraz głębiej w las, aby nazbierać ich coraz to więcej. Nie zwracali uwagi na to, że oddalają się coraz bardziej. Las robił się gęsty      i ciemny. Myszka i krecik nie wiedzieli jak z niego się wydostać. Krążyli pomiędzy drzewami i szukali drogi prowadzącej do ich domków.

  • Myszko, bardzo się boję – powiedział krecik. Mój domek też jest bardzo ciemny, ale mam tam swoje łóżeczko, kuchnię i wszystkie swoje rzeczy. Świat na zewnątrz jest piękny, ale może też być bardzo niebezpieczny. Trzeba było posłuchać sowy i nie oddalać się.

Usiedli na kamieniu i zaczęli płakać (naśladujemy płacz yyyyyyyy).

Po chwili usłyszeli znajome hukanie (naśladujemy ponownie odgłos sowy uhuuuuu, uhuuuuu), to sowa Krysia, odnalazła ich i wskazała drogę do domu. Myszka i krecik bardzo się ucieszyli i zapamiętali, żeby więcej nie wybierać się na spacery bez opieki kogoś dorosłego.

 

Ćwiczenia na podstawie bajki

Rozmawiamy z dziećmi na temat zachowania bohaterów z bajki. Przykładowe pytania:

  1. Dlaczego krecik Teofil czasem czuł się smutny w swoim domku?
  2. Co postanowił zrobić, aby poczuć się lepiej?
  3. Jak wyglądał świat na powierzchni ziemi, który zobaczył krecik?
  4. Kogo spotkał idąc drogą?
  5. Czy sowa Krysia miała rację ostrzegając ich?
  6. Czy las był dla nich bezpiecznym miejscem do zabawy?
  7. Czy małym dzieciom wolno samotnie oddalać się od swojego domu?

Propozycje prac plastycznych na podstawie bajki

  1. Wykonać kukiełki myszki, krecika i sowy np. z rolki papieru. Dzieci następnie mogą pobawić się w teatrzyk i spróbować przedstawić treść bajki lub wymyślić nowe przygody krecika i myszki.
  2. Namalować farbami piękny świat, który zobaczył krecik, kiedy opuścił swoją norę.

 

Zdalna opieka nad dziećmi – podopiecznymi Żłobka RADOSNE SŁONECZKO

07.04.2020

PRZYKŁAD EDUKACYJNYCH DZIAŁAŃ RODZICÓW W CODZIENNYCH CZYNNOŚCIACH – CO ROBI DZIECKO? 

  1. nazywa części garderoby podczas ubierania i podaje nazwy produktów spożywczych/potraw podczas śniadania (10 minut), 
  2. śpiewa piosenki z rodziną podczas codziennych czynności (15 minut), 
  3. wskazuje na ludzi i miejsca podczas jazdy samochodem (15 minut), 
  4. śpiewa piosenki i ogląda książkę z obrazkami przed drzemką (10 minut),
  5. bawi się z rodziną, podając nazwy zabawek (15 minut), 
  6. nazywa zabawki i przedmioty toaletowe podczas kąpieli (10 minut), 
  7. opowiada bajkę tacie/mamie/babci na dobranoc (10 minut).

    Drodzy Rodzice, są to przykłady tylko niektórych aktywności codziennego życia, które mogą być wykorzystane w celach edukacyjnych. Ponadto, zawsze możecie poprosić o wsparcie specjalistę realizującego do tej pory zajęcia wczesnego wspomagania rozwoju z waszym dzieckiem polegające np. na przekazaniu rodzicom ćwiczeń doskonalących i utrwalających nabyte umiejętności oraz dokładnych instrukcji, jak te ćwiczenia wykonywać. Zachęcamy do skorzystania z materiałów edukacyjnych zamieszczonych na stronach: https://www.ore.edu.pl/2015/03/wczesne-wspomaganie-rozwoju-dziecka-wwrd/

(Źródło: poradnik MEN)