W dniu dzisiejszym obchodziliśmy w naszym żłobku ” Radosne Słoneczko ” Dzień Chłopaka . Z tej okazji przenieśliśmy się na chwilę w świat bajek było duży zabawy i uśmiechu na twarzyczkach naszych dzieciaków. Chłopcy życzymy Wam abyście wyrośli na silnych, odważnych i mądrych mężczyzn.
Wszystkie wpisy, których autorem jest bwanat
SOŁONKA W POLSKIM RADIU RZESZÓW
MÓWIĄ O NAS
Żłobek ” Radosne Słoneczko”
Dzień Dziecka
Wszystkim Dzieciom Życzymy, żeby jak najdłużej mogły być poprostu dziećmi w swoim małym wielkim magicznym świecie. I żeby nigdy nie przestawały marzyć. Bo nigdy nie wiadomo, jak wielki tkwi w nich potencjał.
Zdalna opieka w żłobku RADOSNE SŁONECZKO
O4.05.-05.05
1. ZABAWA W MALOWANIE NA MLEKU:
Zdalna opieka nad dziećmi – podopiecznymi Żłobka RADOSNE SŁONECZKO
24.04.2020
https://www.youtube.com/watch?v=FZ3pj_ZkldQ
Pomoc rodzicom w zdalnej nauce najmłodszcych
Drodzy Rodzice!
Na poniższych stronach i blogach znajdziecie propozycje zabaw, prac plastycznych, kart pracy, eksperymentów, a także gotowe materiały do pobrania i wydrukowania.
Zdalna opieka nad dziećmi – podopiecznymi Żłobka RADOSNE SŁONECZKO
08-10.04.2020
Drogie Dzieci i Rodzice, mimo, że naszych Maluszków w żłobku stacjonarnym nie ma, czas w naszej placówce dofinansowanej ze środków Unii Europejskiej, w ramach programu RPO PODKARPACKIE na lata 2014 – 2020 – wykorzystywany jest bardzo pracowicie.
Drogie dzieci,
W końcówce 1-wszego tygodnia kwietnia skupimy się na ptakach. Poznacie różne ptaszki, ich wygląd, odgłosy jakie wydają. Dowiecie się czym różnią się od innych zwierząt. Posłuchamy i zabawimy się w rytm piosenki „Kle kle boćku”. Radzem z rodzicami będziemy wypatrywać ptaszków na niebie.
Wasze panie nauczycielki- opiekunki: Basia, Ania i Agata oraz pani Kasia (pomoc nauczycieli) życzą dobrej zabawy!
- Posłuchajcie wiersza: https://www.youtube.com/watch?v=sEN2qcFi1Zc
- Jak poznać kto ptak, a kto nie ptak? Po czym można poznać ptaki? (wskazywanie podobieństw między ptakami, wyszukiwanie wspólnych cech[pióra, dziób, dwie nogi, skrzydła)
- zabawa muzyczno- ruchowa „Ptaszki latają”
https://www.youtube.com/watch?v=zn2ihUfMV_M
- Piosenka Kle, Kle boćku – https://www.youtube.com/watch?v=MXOs1LGO1JM
- Dziecko – mały ptaszek- ptak wykonuje ćwiczenia wg wskazówek rodzica np. ptaszek lata, ptaszek idzie spać, ptaszek siedzi, ptaszek macha skrzydełkami itd.
Zdalne nauczanie w żłobku „Radosne Słoneczko”
BAJKA LOGOPEDYCZNA
W ciemnym, wąskim korytarzu pod ziemią mieszkał krecik – Teofil. Bardzo lubił swój domek, ale czasami było mu smutno (robimy smutną minę, wargi układamy w podkówkę), ponieważ był samotny. Pewnego dnia krecik postanowił wyjść ze swojego mieszkania na powierzchnię ziemi (zwijamy język w rurkę i powoli wysuwamy). Teofil wystawił głowę i rozglądał się ciekawie dookoła (otwieramy buzię i dotykamy językiem raz prawego kącika, raz lewego, podnosimy do górnej wargi, potem do dolnej). Krecik był zachwycony, podziwiał zielone drzewa, błękitne niebo, różnokolorowe kwiatki oraz żółte słońce (wymawiamy samogłoski w radosnej intonacji, naśladując zachwyt krecika: ooooo, aaaaaa, eeeeee, uuuuuuu, iiiiiiiii, yyyyyyy).
Teofil postanowił wyruszyć na krótki spacer (otwieramy szeroko usta i dotykamy językiem zębów, raz górnych, raz dolnych). Idąc drogą spotkał małą myszkę.
- Dokąd idziesz kreciku? – zapytała myszka Zosia.
- Bardzo chciałem zobaczyć świat, który jest na powierzchni ziemi. Mój domek jest ciemny i smutny, a tutaj jest tak pięknie – odparł Teofil.
- Więc choć dalej kreciku, pokażę ci jeszcze inne ciekawe rzeczy – zaproponowała Zosia.
- Dobrze – powiedział Teofil i poszli dalej w stronę lasu.
Kiedy tak wędrowali, usłyszeli nad głowami głośne hukanie (naśladujemy odgłos sowy uhuuuu, uhhuuuu). To stara sowa Krysia przebudziła się, kiedy usłyszała rozmowy krecika i myszki.
- Lepiej się nie oddalajcie, bo możecie się zgubić – powiedziała mądra sowa. Jesteście jeszcze małymi zwierzątkami, nie powinniście oddalać się sami od swoich domów, to może być niebezpieczne.
- Nie zgubimy się – powiedziała myszka i poszła z krecikiem dalej.
Doszli do lasu. Szli coraz dalej i dalej, ciekawie rozglądając się dookoła (wysuwamy język z buzi i kręcimy dookoła raz w jedną, raz w drugą stronę). Interesowało ich wszystko, co tam się znajdowało. Najbardziej ucieszył ich widok rosnących grzybków, które postanowili pozbierać i zjeść na kolację (otwieramy szeroko buzię i czubkiem języka próbujemy narysować grzybka na podniebieniu). Szli coraz głębiej w las, aby nazbierać ich coraz to więcej. Nie zwracali uwagi na to, że oddalają się coraz bardziej. Las robił się gęsty i ciemny. Myszka i krecik nie wiedzieli jak z niego się wydostać. Krążyli pomiędzy drzewami i szukali drogi prowadzącej do ich domków.
- Myszko, bardzo się boję – powiedział krecik. Mój domek też jest bardzo ciemny, ale mam tam swoje łóżeczko, kuchnię i wszystkie swoje rzeczy. Świat na zewnątrz jest piękny, ale może też być bardzo niebezpieczny. Trzeba było posłuchać sowy i nie oddalać się.
Usiedli na kamieniu i zaczęli płakać (naśladujemy płacz yyyyyyyy).
Po chwili usłyszeli znajome hukanie (naśladujemy ponownie odgłos sowy uhuuuuu, uhuuuuu), to sowa Krysia, odnalazła ich i wskazała drogę do domu. Myszka i krecik bardzo się ucieszyli i zapamiętali, żeby więcej nie wybierać się na spacery bez opieki kogoś dorosłego.
Ćwiczenia na podstawie bajki
Rozmawiamy z dziećmi na temat zachowania bohaterów z bajki. Przykładowe pytania:
- Dlaczego krecik Teofil czasem czuł się smutny w swoim domku?
- Co postanowił zrobić, aby poczuć się lepiej?
- Jak wyglądał świat na powierzchni ziemi, który zobaczył krecik?
- Kogo spotkał idąc drogą?
- Czy sowa Krysia miała rację ostrzegając ich?
- Czy las był dla nich bezpiecznym miejscem do zabawy?
- Czy małym dzieciom wolno samotnie oddalać się od swojego domu?
Propozycje prac plastycznych na podstawie bajki
- Wykonać kukiełki myszki, krecika i sowy np. z rolki papieru. Dzieci następnie mogą pobawić się w teatrzyk i spróbować przedstawić treść bajki lub wymyślić nowe przygody krecika i myszki.
- Namalować farbami piękny świat, który zobaczył krecik, kiedy opuścił swoją norę.
Zdalna opieka nad dziećmi – podopiecznymi Żłobka RADOSNE SŁONECZKO
07.04.2020
PRZYKŁAD EDUKACYJNYCH DZIAŁAŃ RODZICÓW W CODZIENNYCH CZYNNOŚCIACH – CO ROBI DZIECKO?
- nazywa części garderoby podczas ubierania i podaje nazwy produktów spożywczych/potraw podczas śniadania (10 minut),
- śpiewa piosenki z rodziną podczas codziennych czynności (15 minut),
- wskazuje na ludzi i miejsca podczas jazdy samochodem (15 minut),
- śpiewa piosenki i ogląda książkę z obrazkami przed drzemką (10 minut),
- bawi się z rodziną, podając nazwy zabawek (15 minut),
- nazywa zabawki i przedmioty toaletowe podczas kąpieli (10 minut),
- opowiada bajkę tacie/mamie/babci na dobranoc (10 minut).
Drodzy Rodzice, są to przykłady tylko niektórych aktywności codziennego życia, które mogą być wykorzystane w celach edukacyjnych. Ponadto, zawsze możecie poprosić o wsparcie specjalistę realizującego do tej pory zajęcia wczesnego wspomagania rozwoju z waszym dzieckiem polegające np. na przekazaniu rodzicom ćwiczeń doskonalących i utrwalających nabyte umiejętności oraz dokładnych instrukcji, jak te ćwiczenia wykonywać. Zachęcamy do skorzystania z materiałów edukacyjnych zamieszczonych na stronach: https://www.ore.edu.pl/2015/03/wczesne-wspomaganie-rozwoju-dziecka-wwrd/
(Źródło: poradnik MEN)