Archiwum miesiąca: kwiecień 2020

Konkurs III Osikowa Dolina

2 maja wszyscy Polacy mają swoje Święto. W tym dniu był zaprezentowany Orzeł Biały wzorowany na naszym Państwowym Godle. Orzeł został wykonany z osikowych wiórków przy współpracy Burmistrza GiM Koziegłowy z Osikową Doliną.
 
 
Pytanie konkursowe:
Proszę o podanie informacji kiedy, gdzie i podczas jakiej uroczystości był prezentowany 2 maja Orzeł Biały z Osikowej Doliny:
1. Data (rok)
2. Miejscowość
3. Nazwy uroczystości.
 
Regulamin:
1 – Odpowiedzi prosimy wysyłać tylko na e-mail konkurs@osikowadolina.pl
2 – W temacie e-maila proszę podać tylko „ Orzeł Biały „ !!!
3 – 3 poprawne odpowiedzi nagrodzimy zestawami „Zrób to Sam” Orzeł Biały https://osikowadolina.pl/pl/p/ZESTAW-KREATYWNY-NA-1-SZT.-ORZEL/264
4 – zgłoszenia e-mailem przyjmujemy do końca dnia 03-05-2020 (niedziela)
5 – Wyniki losowania nagród i poprawna odpowiedź zostanie ogłoszona na FB Osikowej Doliny 05-05-2020 ( wtorek) o godzinie 12:00
 
 
 
Zapraszamy też na warsztaty z transmisją na żywo ( online)
 
 
 

Kontakt:

e-mail: sklep@osikowadolina.pl

www.osikowadolina.pl

11 pomysłów na prace plastyczne z Polską w roli głównej ...

Trwa biało-czerwony tydzień, dlatego jeszcze zachęcam do:

– obejrzenia filmu ,,Święta majowe” https://www.youtube.com/watch?v=QGGc4W1iUzM&fbclid=IwAR3OsXwy2Q5kvdMKEJr-J7AdO9kRDDqyARnVS-IwTQIerKqZCf42wkvxkro

– pokolorowania GODŁA POLSKI 

http://www.supercoloring.com/pl/kolorowanki/godlo-polski?colore=online

– wykonania prac plastycznych z Polską w roli głównej

 http://dziecieceinspiracje.pl/2020/04/11-pomyslow-na-prace-plastyczne-z-polska-w-roli-glownej.html

Zbliżają się Narodowe Święta. To czas, w którym  towarzyszą nam wszystkim refleksje o niezwykłych wydarzeniach z kart historii Polski. Zapraszam do obejrzenia filmiku, który pokazuje fantastyczne sukcesy na przestrzeni 100 lat w wykonaniu naszych wspaniałych sportowców. Cudowne emocje, chwile, których się nie zapomni!

Polska Bialo Czerwoni Sticker By Paxana Design By Humans

Kliknij i oglądaj   Najpiękniejsze Chwile w Historii Polskiego Sportu 

Połącz obrazki i ich nazwy    Zobacz tutaj .

Test wiedzy o Polsce    Rozwiąż . 

Piłka nożna z logo MO9007-33 - Gadżety sportowe | Najtańsze ...Zabawy ruchowe z piłką – taniec z piłką

https://www.youtube.com/watch?v=9VY_dEPp1wk&feature=share&fbclid=IwAR0aiYBY_Gnr3sPxoZogdW525MccpTS1_kCMFyPSFaCPXbWyZH5ZchUB-LM

„Rozwój pierwszego żłobka w Gminie Lubenia”

Od 1.07.2020 przystępujemy do realizowania nowego projektu dofinansowanego z RPO Podkarpackie 2014-2020: „Rozwój pierwszego żłobka w Gminie Lubenia”. 

Zapraszamy osoby BEZROBOTNE (zaświadczenie z PUP), przebywające na URLOPIE MACIERZYŃSKIM, RODZICIELSKIM (zaświadczenie z ZUS/ od pracodawcy), zamieszkujące GMINĘ LUBENIĘ (zaświadczenie z Gminy), lub Gminy sąsiednie (oświadczenie) do złożenia dokumentów do udziału w projekcie BEZPŁATNEGO ŻŁOBKA. 

Pozostałe informacje znajdują się w zakładce żłobek.

„Rozwój pierwszego żłobka w Gminie Lubenia”

Od 1.07.2020 przystępujemy do realizowania nowego projektu dofinansowanego z RPO Podkarpackie 2014-2020: „Rozwój pierwszego żłobka w Gminie Lubenia”. 

Zapraszamy osoby BEZROBOTNE (zaświadczenie z PUP), przebywające na URLOPIE MACIERZYŃSKIM, RODZICIELSKIM (zaświadczenie z ZUS/ od pracodawcy), zamieszkujące GMINĘ LUBENIĘ (zaświadczenie z Gminy), lub Gminy sąsiednie (oświadczenie) do złożenia dokumentów do udziału w projekcie BEZPŁATNEGO ŻŁOBKA. 

I. INFORMACJE O PROJEKCIE

  1. Nazwa Programu Operacyjnego: Regionalny Program Operacyjny Województwa Podkarpackiego na lata 2014-2020
  2. Numer i nazwa Osi priorytetowej: VII Regionalny rynek pracy.
  3. Numer i nazwa Działania: 7.4 Rozwój opieki żłobkowej w regionie.
  4. Instytucja, w której wniosek zostanie złożony: Wojewódzki Urząd Pracy w Rzeszowie.
  5. Numer naboru: RPPK.07.04.00-IP.01-18-021/19.
  6. Tytuł projektu: Rozwój pierwszego żłobka w Gminie Lubenia.
  7. Okres realizacji projektu: od: 01.07.2020 do: 31.08.2022

Cel projektu:

  • Stworzenie 20 nowych miejsc opieki w istniejącej instytucji opieki nad dziećmi w Sołonce: jednym żłobku w Gminie Lubenia. 
  • Zwiększenie dostępności usług opieki nad dziećmi (w tym poprzez pokrycie kosztów opieki) dla osób znajdujących się w trudnej sytuacji, dla których obowiązek opieki nad dziećmi stanowi barierę w dostępie do rynku pracy.

W związku powyższym do udziału w projekcie zapraszamy osoby: 

  1. Które chcą powrócić na rynek pracy po przerwie związanej z urodzeniem/ wychowaniem dziecka.

 – dotyczy osób pracujących, które dzięki wsparciu otrzymanemu w ramach projektu powrócą na rynek pracy po przerwie związanej z urodzeniem/wychowaniem dziecka (wymagane zaświadczenie odnośnie rodzaju przerwy: z ZUS/ miejsca pracy) lub utrzymają zatrudnienie w wyniku działań związanych z zapewnieniem miejsc opieki nad dziećmi w wieku do lat 3. 

Wymagane będzie wykazanie, że osoby te wróciły na rynek pracy po urlopie macierzyńskim lub rodzicielskim, że utrzymały zatrudnienie. 

A zatem są to osoby, które w dniu przystąpienia do projektu są osobami pracującymi

  • Prosimy pamiętać, że z udziału w projekcie mogą skorzystać osoby, które wykażą, że w momencie przystąpienia do projektu przebywają na określonym urlopie i w trakcie projektu lub do 4 tygodni po projekcie wrócą do pracy. 

   2. Które pozostają bez pracy, a dzięki oddaniu dziecka do żłobka będą aktywnie poszukiwać i znajdą pracę. 

  • dotyczy osób , które dzięki naszemu wsparciu w zakresie zapewnienia miejsc opieki nad dziećmi do lat 3, dzięki aktywizacji zawodowej – znajdą  pracę lub poszukują pracy po opuszczeniu programu. Osoby te w chwili przystąpienia do projektu musza mieć status osoby bezrobotnej lub biernej zawodowo (potwierdzony zaświadczeniem z PUP). 
  • Prosimy pamiętać, że z udziału w projekcie mogą skorzystać osoby, które wykażą, że znalazły pracę/ założyły działalność gospodarczą w trakcie projektu lub do 4 tygodni po projekcie.

Uczymy się dalej!

Drodzy rodzice!

Przed nami kolejny tydzień naszej wspólnej edukacji. Mam nadzieję, że moje przedszkolaczki z radością wykonują przesłane przeze mnie zadania. Proszę spróbujcie znaleźć codziennie chwilę na poczytanie swojemu dziecku.

Temat tygodnia: Zabawa w teatr

1. Odczytanie wiersza J. Kulmowej „Teatr żywy” .

A w teatrze

wszystko inaczej.

Tu naprawdę żyje to, na co patrzę.

Aktor,

Co króla gra,

wcale nie jest za szybą ze szkła.

Ta aktorka

Widzi mnie na pewno,

chociaż jest złotowłosą królewną.

I ten książę,

piękny jak westchnienie,

jest o krok ode mnie – choć na scenie.

Więc nie wierzę,

Że jak wyjdą za kulisy,

to królewna czarnowłosa będzie,

książę – łysy.

Bo jeżeli nie za szkłem,

nie na taśmie,

to ta bajka musi być

tutaj właśnie.

Dla mnie,

przy mnie

dzieją się te dziwy.

Kocham teatr, bo jest inny.

Żywy.

2. Rozmowa na temat treści wiersza.
3. Pogadanka, w której wyjaśniamy dziecku pojęcia związane z wystrojem teatru: scena, kurtyna, sufler, pacynka, kukiełka, aktor.
4. Odsłuchanie muzyki związanej z tematyką zajęć: „Magiczne miejsce”. Dzieci bawią się w rytm piosenki. https://www.youtube.com/watch?v=JitEZdvs0aQ
5. Zabawa ruchowo-naśladowcza. Rodzice mają za zadanie przygotować karteczki z różnymi minkami odzwierciedlającymi emocje, odwracamy karteczki pustą stroną do góry, dziecko losuje karteczkę i pokazuje minę, którą wylosowało. Każda emocja musi zostać poprawnie nazwana.
9. Zabawa w rozwiązywanie zagadek.

Kto za siedmioma górami
i za siedmioma lasami
mieszka w chatynce maleńkiej
z siedmioma krasnoludkami? ( Królewna Śnieżka)

Powiedz, który to niedźwiadek
Prosiaczka jest sąsiadem,
sąsiadem Kłapouchego
i Krzysia małego kolegą. ( Kubuś Puchatek)

Oni, gdy zabłądzili w lesie,
w Baby – Jagi wpadli szpony
przez to, że nadgryźli domek,
co z piernika był zrobiony. ( Jaś i Małgosia)

Kto na tańce w pałacu
czasu miał niewiele?
Kto wybiegając z balu,
zgubił pantofelek. ( Kopciuszek)

W bajkach wiele robi złego,
lubi ogniem ziać,
bo on głównie jest od tego,
żeby się go bać. (smok)

10. Zabawa ,, Prawda czy fałsz”.
Nauczyciel mówi zdania dotyczące znanych baśni, a dziecko, jeżeli zdanie jest prawdziwe – klaszcze w ręce, a jeżeli fałszywe – tupie.

* Czerwony Kapturek niósł dziadkowi lekarstwa.
* Śnieżka zamieszkała z siedmioma krasnoludkami.
* Kopciuszek zasnął po zjedzeniu zatrutego jabłka.
* Uciekając o północy, Śnieżka zgubiła pantofelek.
* Jasia i Małgosię uwięziła Baba – Jaga.
* Krzyś miał przyjaciela Misia Uszatka.

11. Wykonywanie wspólnie z rodzicami maski z papierowego talerza. Przykład poniżej.



 

T: MAJOWE ŚWIĘTA NARODOWE – PRACA ZDALNA 

Flaga polski - państwowa, flagi - BHPVota

Ważne daty do zapamiętania

1 maja – od 1890 roku Międzynarodowe Święto Pracy .

2 maja –  od 2004 roku Dzień Flagi Rzeczypospolitej . 

3 Maja –  Święto Konstytucji.

Symbole narodowe karty pracy - Moje Dzieci Kreatywnie

Mazurek Dąbrowskiego

Jeszcze Polska nie zginęła,
Kiedy my żyjemy.
Co nam obca przemoc wzięła,
Szablą odbierzemy.

Marsz, marsz Dąbrowski,
Z ziemi włoskiej do Polski.
Za twoim przewodem
Złączym się z narodem.

Przejdziem Wisłę, przejdziem Wartę,
Będziem Polakami.
Dał nam przykład Bonaparte,
Jak zwyciężać mamy.

Marsz, marsz…

Jak Czarniecki do Poznania
Po szwedzkim zaborze,
Dla ojczyzny ratowania
Wrócim się przez morze.

Marsz, marsz…

Już tam ojciec do swej Basi
Mówi zapłakany –
Słuchaj jeno, pono nasi
Biją w tarabany.

Marsz, marsz…

Praca plastyczna:

Flagę i Godło Polski można wydrukować – pokoloruj lub wyklej bibułą, kolorowym papierem.

https://miastodzieci.pl/kolorowanki/godlo-polski-kolorowanka/

Flaga Polski do kolorowania i wylepiania | Dzieci, Edukacja i ...

 

  1. Jak zrobić kotylion z papieru

Materiały:

  • 12 białych pasków o wymiarach 1 cm x 5 cm
  • 12 czerwonych pasków o wymiarach 1,2 cm x 7 cm
  • 2 białe koła o średnicy 3,5 cm
  • 1 biały i 1 czerwony pasek o wymiarach 1 cm x 8 cm
  • taśma dwustronna
  • klej w sztyfcie

Narzędzia:

  • nożyczki

 

Jeden koniec wyciętych z papieru pasków smarujemy klejem i łączymy z drugim końcem, ale nie składamy. Do jednego z wyciętych z papieru kół przyklejamy najpierw białe paski, tak aby wystawały na około 1,5 cm poza koło. Doklejamy do nich czerwone paski w taki sposób, aby znalazły się one pomiędzy białymi i wystawały na około 2,5 cm poza koło. Smarujemy klejem drugie koło i przyklejamy na czerwone paski. Na końcu białego i czerwonego paska wycinamy mały trójkąt. Drugi koniec smarujemy klejem i przyklejamy paski z tyłu kotylionu. Pamiętajmy, żeby po odwróceniu biały pasek znajdował się po lewej stronie. Z taśmy dwustronnej odcinamy mały prostokąt i przyklejamy z tyłu kotylionu – posłuży on do przymocowania go na ubraniu. 

Jak zrobić prosty kotylion z papieru? - YouTube

Pieśni patriotyczne

Warto przy okazji zaprosić Was do wysłuchania pieśni patriotycznych na święto 3 Maja

Proponuję naukę pioseni „Mazurek 3 Maja” .

GMINNY KONKURS SPORTOWO – TANECZNY

 

Niepubliczny Zespół Szkolno-Przedszkolny w Sołonce

serdecznie zaprasza do wzięcia udziału

W GMINNYM KONKURSIE

SPORTOWO – TANECZNYM 

I.Celem konkursu jest:

  1. Aktywizowanie uczniów w czasie pandemii koronawirusa,
  2. Rozwijanie zainteresowań i uzdolnień sportowo-tanecznych,
  3. Promowanie sportu i tańca jako formy spędzania wolnego czasu,
  4. Kształtowanie pozytywnego wizerunku szkoły,
  5. Zachęcanie uczniów do aktywnego udziału w konkursie.

II. Konkurs trwa od 27.04.2020r. do 15.05.2020r.

III. Regulamin Gminnego Konkursu Sportowo- Tanecznego:

  1. Uczestnikami konkursu są uczniowie Szkoły Podstawowej w Sołonce, Siedliskach, Lubeni i Straszydlu.
  2. Uczestnicy zostaną podzieleni na 2 grupy wiekowe: I -III, kl. IV-VIII
  3. Organizatorem konkursu jest Niepubliczny Zespół Szkolno-Przedszkolny w Sołonce.
  4. Zadaniem uczestników jest wybranie dowolnej formy ćwiczeń sportowych (aerobik, gimnastyka, akrobatyka) i nagranie krótkiego filmiku w plenerze. Czas prezentacji nie może przekroczyć 3 minut.
  5. Układ sportowo-taneczny może być wykonany w sposób indywidualny lub grupowo – rodzeństwa.
  6. Filmik należy nagrać telefonem komórkowym z wybranym przez siebie podkładem muzycznym
  7. Prace powinny być opisane według szablonu: klasa, szkoła, imię i nazwisko wykonawcy.
  8. Pracę konkursową należy przesłać do organizatora konkursu po uprzednim dołączeniu do grupy na podany adres Facebook – Grupa Konkurs Sportowo-Taneczny Sołonka.
  9. Wykonanie utworu zostanie ocenione przez jury w składzie powołanym przez organizatora.
  10. Kryteria oceny:

– poziom trudności,

– atrakcyjność wyboru form,

– odpowiedni dobór muzyki,

– ogólny wyraz artystyczny

  1. Ogłoszenie wyników zostanie przekazane drogą elektroniczną lub telefonicznie.
  2. Przewiduje się nagrody za I, II i III miejsce w każdej grupie wiekowej. Komisja może przyznać wyróżnienia.
  3. Laureatom zostaną przyznane nagrody rzeczowe oraz pamiątkowe dyplomy.
  4. Naruszenie przez uczestnika konkursu któregokolwiek z warunków oznaczać będzie nie zakwalifikowanie się do Konkursu Sportowo-Tanecznego.
  5. Uczestnicy konkursu wyrażają zgodę na przetwarzanie ich danych osobowych zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (t.j. Dz. U. z 2014 r., poz. 1182 z późn. zm.) dla potrzeb konkursu.
  6. Administratorem danych osobowych udostępnionych przez Uczestników Konkursu jest Organizator. Dane osobowe Uczestników Konkursu będą przetwarzane wyłącznie w celu prawidłowego przeprowadzenia Konkursu.
  7. Uczestnik biorący udział w Konkursie wyraża zgodę na podanie do publicznej wiadomości w dowolnej formie wyników konkursu, w tym jego imienia i nazwiska,
    a także wizerunku.
  8. Biorąc udział w konkursie, uczestnik akceptuje jego regulamin.
  9. Regulamin niniejszego konkursu będzie dostępny na stronie szkoły.