Archiwum dnia: 27 kwietnia, 2020

Uczymy się dalej!

Drodzy rodzice!

Przed nami kolejny tydzień naszej wspólnej edukacji. Mam nadzieję, że moje przedszkolaczki z radością wykonują przesłane przeze mnie zadania. Proszę spróbujcie znaleźć codziennie chwilę na poczytanie swojemu dziecku.

Temat tygodnia: Zabawa w teatr

1. Odczytanie wiersza J. Kulmowej „Teatr żywy” .

A w teatrze

wszystko inaczej.

Tu naprawdę żyje to, na co patrzę.

Aktor,

Co króla gra,

wcale nie jest za szybą ze szkła.

Ta aktorka

Widzi mnie na pewno,

chociaż jest złotowłosą królewną.

I ten książę,

piękny jak westchnienie,

jest o krok ode mnie – choć na scenie.

Więc nie wierzę,

Że jak wyjdą za kulisy,

to królewna czarnowłosa będzie,

książę – łysy.

Bo jeżeli nie za szkłem,

nie na taśmie,

to ta bajka musi być

tutaj właśnie.

Dla mnie,

przy mnie

dzieją się te dziwy.

Kocham teatr, bo jest inny.

Żywy.

2. Rozmowa na temat treści wiersza.
3. Pogadanka, w której wyjaśniamy dziecku pojęcia związane z wystrojem teatru: scena, kurtyna, sufler, pacynka, kukiełka, aktor.
4. Odsłuchanie muzyki związanej z tematyką zajęć: „Magiczne miejsce”. Dzieci bawią się w rytm piosenki. https://www.youtube.com/watch?v=JitEZdvs0aQ
5. Zabawa ruchowo-naśladowcza. Rodzice mają za zadanie przygotować karteczki z różnymi minkami odzwierciedlającymi emocje, odwracamy karteczki pustą stroną do góry, dziecko losuje karteczkę i pokazuje minę, którą wylosowało. Każda emocja musi zostać poprawnie nazwana.
9. Zabawa w rozwiązywanie zagadek.

Kto za siedmioma górami
i za siedmioma lasami
mieszka w chatynce maleńkiej
z siedmioma krasnoludkami? ( Królewna Śnieżka)

Powiedz, który to niedźwiadek
Prosiaczka jest sąsiadem,
sąsiadem Kłapouchego
i Krzysia małego kolegą. ( Kubuś Puchatek)

Oni, gdy zabłądzili w lesie,
w Baby – Jagi wpadli szpony
przez to, że nadgryźli domek,
co z piernika był zrobiony. ( Jaś i Małgosia)

Kto na tańce w pałacu
czasu miał niewiele?
Kto wybiegając z balu,
zgubił pantofelek. ( Kopciuszek)

W bajkach wiele robi złego,
lubi ogniem ziać,
bo on głównie jest od tego,
żeby się go bać. (smok)

10. Zabawa ,, Prawda czy fałsz”.
Nauczyciel mówi zdania dotyczące znanych baśni, a dziecko, jeżeli zdanie jest prawdziwe – klaszcze w ręce, a jeżeli fałszywe – tupie.

* Czerwony Kapturek niósł dziadkowi lekarstwa.
* Śnieżka zamieszkała z siedmioma krasnoludkami.
* Kopciuszek zasnął po zjedzeniu zatrutego jabłka.
* Uciekając o północy, Śnieżka zgubiła pantofelek.
* Jasia i Małgosię uwięziła Baba – Jaga.
* Krzyś miał przyjaciela Misia Uszatka.

11. Wykonywanie wspólnie z rodzicami maski z papierowego talerza. Przykład poniżej.



 

T: MAJOWE ŚWIĘTA NARODOWE – PRACA ZDALNA 

Flaga polski - państwowa, flagi - BHPVota

Ważne daty do zapamiętania

1 maja – od 1890 roku Międzynarodowe Święto Pracy .

2 maja –  od 2004 roku Dzień Flagi Rzeczypospolitej . 

3 Maja –  Święto Konstytucji.

Symbole narodowe karty pracy - Moje Dzieci Kreatywnie

Mazurek Dąbrowskiego

Jeszcze Polska nie zginęła,
Kiedy my żyjemy.
Co nam obca przemoc wzięła,
Szablą odbierzemy.

Marsz, marsz Dąbrowski,
Z ziemi włoskiej do Polski.
Za twoim przewodem
Złączym się z narodem.

Przejdziem Wisłę, przejdziem Wartę,
Będziem Polakami.
Dał nam przykład Bonaparte,
Jak zwyciężać mamy.

Marsz, marsz…

Jak Czarniecki do Poznania
Po szwedzkim zaborze,
Dla ojczyzny ratowania
Wrócim się przez morze.

Marsz, marsz…

Już tam ojciec do swej Basi
Mówi zapłakany –
Słuchaj jeno, pono nasi
Biją w tarabany.

Marsz, marsz…

Praca plastyczna:

Flagę i Godło Polski można wydrukować – pokoloruj lub wyklej bibułą, kolorowym papierem.

https://miastodzieci.pl/kolorowanki/godlo-polski-kolorowanka/

Flaga Polski do kolorowania i wylepiania | Dzieci, Edukacja i ...

 

  1. Jak zrobić kotylion z papieru

Materiały:

  • 12 białych pasków o wymiarach 1 cm x 5 cm
  • 12 czerwonych pasków o wymiarach 1,2 cm x 7 cm
  • 2 białe koła o średnicy 3,5 cm
  • 1 biały i 1 czerwony pasek o wymiarach 1 cm x 8 cm
  • taśma dwustronna
  • klej w sztyfcie

Narzędzia:

  • nożyczki

 

Jeden koniec wyciętych z papieru pasków smarujemy klejem i łączymy z drugim końcem, ale nie składamy. Do jednego z wyciętych z papieru kół przyklejamy najpierw białe paski, tak aby wystawały na około 1,5 cm poza koło. Doklejamy do nich czerwone paski w taki sposób, aby znalazły się one pomiędzy białymi i wystawały na około 2,5 cm poza koło. Smarujemy klejem drugie koło i przyklejamy na czerwone paski. Na końcu białego i czerwonego paska wycinamy mały trójkąt. Drugi koniec smarujemy klejem i przyklejamy paski z tyłu kotylionu. Pamiętajmy, żeby po odwróceniu biały pasek znajdował się po lewej stronie. Z taśmy dwustronnej odcinamy mały prostokąt i przyklejamy z tyłu kotylionu – posłuży on do przymocowania go na ubraniu. 

Jak zrobić prosty kotylion z papieru? - YouTube

Pieśni patriotyczne

Warto przy okazji zaprosić Was do wysłuchania pieśni patriotycznych na święto 3 Maja

Proponuję naukę pioseni „Mazurek 3 Maja” .

GMINNY KONKURS SPORTOWO – TANECZNY

 

Niepubliczny Zespół Szkolno-Przedszkolny w Sołonce

serdecznie zaprasza do wzięcia udziału

W GMINNYM KONKURSIE

SPORTOWO – TANECZNYM 

I.Celem konkursu jest:

  1. Aktywizowanie uczniów w czasie pandemii koronawirusa,
  2. Rozwijanie zainteresowań i uzdolnień sportowo-tanecznych,
  3. Promowanie sportu i tańca jako formy spędzania wolnego czasu,
  4. Kształtowanie pozytywnego wizerunku szkoły,
  5. Zachęcanie uczniów do aktywnego udziału w konkursie.

II. Konkurs trwa od 27.04.2020r. do 15.05.2020r.

III. Regulamin Gminnego Konkursu Sportowo- Tanecznego:

  1. Uczestnikami konkursu są uczniowie Szkoły Podstawowej w Sołonce, Siedliskach, Lubeni i Straszydlu.
  2. Uczestnicy zostaną podzieleni na 2 grupy wiekowe: I -III, kl. IV-VIII
  3. Organizatorem konkursu jest Niepubliczny Zespół Szkolno-Przedszkolny w Sołonce.
  4. Zadaniem uczestników jest wybranie dowolnej formy ćwiczeń sportowych (aerobik, gimnastyka, akrobatyka) i nagranie krótkiego filmiku w plenerze. Czas prezentacji nie może przekroczyć 3 minut.
  5. Układ sportowo-taneczny może być wykonany w sposób indywidualny lub grupowo – rodzeństwa.
  6. Filmik należy nagrać telefonem komórkowym z wybranym przez siebie podkładem muzycznym
  7. Prace powinny być opisane według szablonu: klasa, szkoła, imię i nazwisko wykonawcy.
  8. Pracę konkursową należy przesłać do organizatora konkursu po uprzednim dołączeniu do grupy na podany adres Facebook – Grupa Konkurs Sportowo-Taneczny Sołonka.
  9. Wykonanie utworu zostanie ocenione przez jury w składzie powołanym przez organizatora.
  10. Kryteria oceny:

– poziom trudności,

– atrakcyjność wyboru form,

– odpowiedni dobór muzyki,

– ogólny wyraz artystyczny

  1. Ogłoszenie wyników zostanie przekazane drogą elektroniczną lub telefonicznie.
  2. Przewiduje się nagrody za I, II i III miejsce w każdej grupie wiekowej. Komisja może przyznać wyróżnienia.
  3. Laureatom zostaną przyznane nagrody rzeczowe oraz pamiątkowe dyplomy.
  4. Naruszenie przez uczestnika konkursu któregokolwiek z warunków oznaczać będzie nie zakwalifikowanie się do Konkursu Sportowo-Tanecznego.
  5. Uczestnicy konkursu wyrażają zgodę na przetwarzanie ich danych osobowych zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (t.j. Dz. U. z 2014 r., poz. 1182 z późn. zm.) dla potrzeb konkursu.
  6. Administratorem danych osobowych udostępnionych przez Uczestników Konkursu jest Organizator. Dane osobowe Uczestników Konkursu będą przetwarzane wyłącznie w celu prawidłowego przeprowadzenia Konkursu.
  7. Uczestnik biorący udział w Konkursie wyraża zgodę na podanie do publicznej wiadomości w dowolnej formie wyników konkursu, w tym jego imienia i nazwiska,
    a także wizerunku.
  8. Biorąc udział w konkursie, uczestnik akceptuje jego regulamin.
  9. Regulamin niniejszego konkursu będzie dostępny na stronie szkoły.